بهترین روش سرمایه‌گذاری در طلا

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا شامل خرید فیزیکی طلا مانند سکه و شمش، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا (ETF) و خرید قراردادهای آتی طلا است. خرید فیزیکی طلا به عنوان یک دارایی ملموس و امن شناخته می‌شود، در حالی که صندوق‌های ETF و قراردادهای آتی امکان دسترسی به بازار طلا با نقدینگی بالا و بدون نیاز به ذخیره‌سازی فیزیکی را فراهم می‌کنند.

چرا طلا برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود ؟

امروزه به دلیل تورم‌های شدید در تمامی بازارهای داخلی و افزایش روز به روز قیمت کالا و پایین آمدن قدرت خرید ، همه افراد به دنبال راه‌های فرعی به منظور کسب درآمد‌های خرد و کلان می‌باشند. یکی از بازارهای مورد علاقه عموم افراد برای سرمایه‌گذاری و حفظ نقدینگی بازار طلا و خرید و فروش آن می‌باشد.

اکثر افراد فقط با خرید طلا در أنواع مختلف و نگه‌داری آن سعی در ثابت نگه داشتن و گاها افزایش ارزش سرمایه خود می‌شوند مانند بسیاری از خانواده‌ها و حتی جوانان و نوجوانان اما بخشی از افراد نیز با انجام معاملات روزانه و هفتگی از این راه کسب درآمد کرده و به صورت حرفه‌ای در این بازار فعالیت دارند.اما چرا طلا انقدر در بین عموم روشی پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری است ؟‌ از نکات مثبت سرمایه‌گذاری در بازار طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از گذشته‌های دور تا به امروز ما همواره شاهد افزایش میزان ارزش طلا در بازار داخلی بوده‌ایم.البته که دلیل اصلی این افزایش قیمت ها تورم بوده اما بازار طلا به مراتب بیشتر و مطمئن تر از بازارهای دیگر مانند بازار ملک و خودرو عمل کرده است.
  • گاها در بازارهای دیگر ریزش قیمت شدید به چشم می‌خورد که همین ریزش‌ها باعث از دست دادن سرمایه افراد شده اما بازار طلا با اینکه نوسان های کاهشی و افزایشی زیادی داشته اما شدت ریزش آن به مراتب کمتر از دیگر کالاها بوده و ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاران داشته است.
  • به دلیل حجم زیاد سرمایه و سرمایه گذاران در بازار طلا ، این کالا تبدیل به ارزشمندترین و زنده‌ترین بازار در داخل شده به طوری که همواره برای آن خرید و مشتری وجود دارد و شما هر زمان که نیاز داشته باشید قادر به فروش سریع آن هستید.درصورتی که در هیچکدام از بازارهای دیگر چنین چیزی وجود ندارد ، برای مثال شما برای فروش ملک یا خودرو شاید تا چندسال مشتری مناسب پیدا نکنید.
  • پس با خیال راحت می‌توانید طلا خریداری کنید و هرزمان که خواستید بفروشید.
  • در بازه طولانی مدت ارزش طلا افزایش داشته و خواهد داشت ، یعنی اگر امروز ۱ گرم طلا داشته باشید ممکن است هفته یا ماه دیگر قیمت آن ریزش داشته باشد ، اما پس از چند سال مطمئنا ارزش آن چندین برابر ارزش روز اول آن خواهد شد.با بیانی ساده می‌توان گفت در بازار طلا به صورت بلندمدت شما تحت هیچ شرایطی متضرر نخواهید شد.

  • انواع طلا و سرمایه‌گذاری
  • همواره طلا در بازارهای داخلی و خارجی در فرم‌ها ، ابعاد و کیفیت متنوعی تولید و معامله شده است.هرکدام از انوع طلا در تجارت معایب و مزایای خاص خود را دارد و هر فرد باتوجه به میزان سرمایه ، زمان دلخواه سرمایه‌گذاری و روش خود می‌تواند یکی از این نوع از طلا را استفاده کند.از أنواع طلا در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
  •  
  • ۱.سکه طلا
  • ۲.شمش طلا
  • ۳.طلاهای زینتی (گردنبند،دستبند،انگشتر و … )
  • ۴.طلای شکسته
  • ۵.طلای آب شده
  • ۶.طلای کارکرده


موارد بالا از أنواع طلاهای موجود در بازار هستند ، اما برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا ، علاوه بر موارد اشاره شده فوق می‌توان به چند مورد دیگر اشاره کرد.به طور کلی برای سرمایه‌گذاری روی طلای می‌توان از روش های زیر استفاده کرد :

۱.سرمایه‌گذاری در سکه طلا

۲. سرمایه‌گذاری در شمش طلا

۳. سرمایه‌گذاری طلاهای زینتی (گردنبند،دستبند،انگشتر و … )

۴. سرمایه‌گذاری طلای شکسته

۵. سرمایه‌گذاری روی طلای آب شده

۶. سرمایه‌گذاری در طلای کارکرده

۷. سرمایه‌گذاری طلا در فارکس

۸. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا

۹. سرمایه‌گذاری بر گواهی سپرده طلا

۳ مورد آخر در لیست بالا یعنی سرمایه‌گذاری طلا در فارکس ، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده طلا در دسته خرید و فروش طلا به صورت غیر فیزیکی محسوب می‌شوند ، یعنی در این ۳ روش شما با خرید و فروش آن هیچ‌گونه طلایی به صورت فیزیکی دریافت نمی‌کنید و هرآنچه دارید مقداری اعتبار مجازی و یا رسید ، فیش یا گواهی است.

مقایسه بازار طلا و دیگر بازارها

به جرات می‌توان گفت بازار طلا به مراتب بهتر و منطقی‌تر از بازارهای دیگر مانند بازار ارز ، ملک ، خودرو و … می‌باشد چون نقدینگی در این بازار بسیار زیاد است و هر فرد با هر میزان سرمایه می‌تواند وارد شود و از آن سود کسب کند.شما می‌توانید با سرمایه های بسیار خرد وارد شوید و به مرور سرمایه خود را گسترش دهید.هر زمانی که أراده کنید می‌توانید طلای خود را بفروشید حتی می‌توانید در بازارهای خارجی نیز طلایی که از داخل تهیه کردید را معامله کنید چرا که یک کالای جهانیست و در هرجای دنیا معامله می‌شود.

خلاصه مطلب

هرکسی با توجه به میزان سرمایه ، نوع ریسک‌پذیری و علاقه می‌تواند یکی از روش هارا انتخاب کند و در آن کسب سود کند.اگر علاقه‌مند به فعالیت در بازار به صورت حضوری هستید پیشنهاد مجموعه نیما یعقوبی به شما شروع فعالیت با طلای آب شده می‌باشد.

اما اگر علاقه‌مند به کار به صورت مجازی و دورکاری هستید ، یعنی کاری که زمان و مکان برای آن محدودیت ایجاد نکند پیشنهاد ما به شما انتخاب بازار فارکس می‌باشد.در هر صورت باید مطلع باشید که فعالیت اصولی در هریک از این روش‌ها باعث سوداوری شما شده و از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

جدید ترین مقالات و اخبار

بهترین بروکر فارکس

انتخاب یک بروکر فارکس مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت مالی شما در بازارهای جهانی داشته باشد. با توجه به ا

سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟

هدف از سیگنال ارز دیجیتال این است که به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند تصمیمات آگاهانه‌تری درباره خرید

نقدینگی چیست ؟

نقدینگی (Liquidity) یکی از مفاهیم اساسی در علم اقتصاد و مالی است که به توانایی یک دارایی برای تبدیل شدن به پول نقد بد

عضو باشگاه اقتصادی شوید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nimayaghoubi.com/?p=3601